Weryfikacja danych wejściowych i sformułowanie wytycznych do sporządzenia projektu budowlanego i wykonawczego
Wyzwanie
System kanalizacji deszczowej odwadniający okolice przejazdu ul. Żeromskiego pod przebudowywanymi torami kolejowymi został zaprojektowany kilka lat przed rozpoczęciem prac budowlanych.
Ze względu na zmianę w tym czasie m.in. wymagań dotyczących komfortu odwodnienia koniecznym stało się przeprojektowanie kanalizacji w trakcie już trwających prac budowlanych.
Rozwiązanie
- W ramach prac zaktualizowane zostały wszystkie założenia dotyczące parametrów opadu miarodajnego i kontrolnego zgodnie z normą PN-EN 752:2017. Do określenia natężeń tych opadów wykorzystano Atlas PANDa.
- Za pomocą modelowania hydrodynamicznego dobrano parametry projektowanych urządzeń i infrastruktury uwzględniając już wykonane prace.
Korzyści
Dzięki przeprowadzonej aktualizacji projektu odwodnienia i zastosowaniu nowoczesnych metod projektowych, po przebudowie jednego ze strategicznych obiektów drogowych na rozbudowywanej linii kolejowej zapewnione będzie odpowiednie bezpieczeństwo odwadnianej infrastruktury przy minimalnej ingerencji w organizację prac budowlanych i koszty budowy.
Zakres wykonanych prac:
- analiza topografii terenu za pomocą narzędzi GIS;
- weryfikacja przyjętych danych wejściowych: granic odwadnianej zlewni, obciążenia opadem, stopnia uszczelnienia terenu;
- wielowariantowe modelowanie hydrodynamiczne układu kanalizacja deszczowa – separator – pompownia – zbiornik infiltracyjny wraz z optymalizacją ich parametrów.